måndag, februari 24, 2014

DU SKRATTAR SÅ GOTT OCH GÖR MIG GLAD

Det är 2014 och det var längs sedan jag skrev. Året som har gått har varit svårt för vägen har varit ojämn men ändå har jag lyckats rycka upp mig. Det känns skönt även om jag vet att jag inte har en dans på rosor framför mig.

Just nu jobbar jag extra på ett café som ägs av Fazer på Akademiska i Uppsala. Det är både roligt och lagom arbetsamt. Jag får träffa en massa människor, gamla som unga och jag har trevliga kollegor jag jobbar med, plus att jag får lön. Jag jobbar hårt och får lön för mödan. Tänka sig alltså. Det kanske låter konstigt att jag just skrev så men de senaste åren har jag mest jobbat på V-Dala nation. Det är ett underbart hus med härliga människor som gett mig otroligt mycket utmaning, erfarenhet och vänner för livet. Inte så mycket pengar dock, inte sådär att man kan leva på det en längre tid. Så nu är jag glad att jag typ slipper leva på minimum i månaden.

Planen för året som kommer är ännu oviss. Jag skulle ju helst vilja plugga på GIH i Stockholm för att bli idrottslärare men jag vet inte om jag känner mig helt redo för det än. Tanken på att gå tillbaka till skolbänken och läsa på heltid skrämmer mig fortfarande så det kanske blir jobb istället. Inget är bestämt som sagt men framtiden känns ljus.

Idag är jag i alla fall ledig och dagen ska spenderas med att sätta upp nya gardiner, diska och spela Dragon Age: Origins. Tycker det är en bra kombo på en jobbfri dag. Ta hand om sig själv och lägenheten.

När jag ändå skrev om V-Dala så hittade jag denna bild från 2009
 när jag för första gången drack öl på en nation i Uppsala.

Det var tider det.

Inga kommentarer: