måndag, juni 30, 2014

Idag och resten av veckan är jag ledig. Har funderat på vad jag ska företa mig med. Det är rätt svårt när man lever som en fattig student men samtidigt vill hitta på kul saker. Det mesta kostar ju en del pengar och även de "små" utgifterna blir ju stora i slutändan. Jag satte mig därför ned igår och skrev en lista på saker jag kan göra som inte kostar en endaste liten krona. Detta var vad jag kom fram till.

  • Hänga på Taket med Niklas och dricka gratis kaffe
  • Spela gitarr
  • Sätta mig i Botaniska trädgården och njuta av blommorna samt kanske läsa en gammal bok
  • Städa (tråkigt men det måste ju också göras)
  • Fönstershoppa, prova fula kläder och skatta åt nya konstiga trender
  • Lägga patiens
  • Möblera om i lägenheten
  • Lära mig origami
Vet inte riktigt hur dessa grejer ska fylla upp hela min vecka än men det är en bra bit på vägen i alla fall. Har en del "tråkigare" saker jag måste göra också som att betala räkningar och skriva om mitt CV. Men allt kan ju inte vara skoj, kul och roligt bara för att man är ledig.



Puss och kram
Sofia

Inga kommentarer: